Nezaposleni u Beogradu/Srbiji su nezaposleni jer-neće da rade! Dobro, uzimam u obzir i generalno tešku situaciju. Malo. Jer, u mom postu o beogradskim biznismenima i Novoj godini sam se trudila da vam prenesem svoje iskustvo sa vlasnicima
firmi po gradu, i o stanju u njihovim firmama. Kada, dakle, pogledamo i jedne i druge šta
i kako rade, mozemo slobodno zaključiti da se oseća veliki pad pozitivne energije, produktivnosti i volje.
Kao nečiji zaposleni, a ne vlasnik firme ja sam na strani radnika. Ne mislim zaposlenih
nego-onih koji rade! Na strani onih koji sebe ulažu u svoj posao svim raspoloživim snagama i
znanjima, i koje ništa ne može da zaustavi da nadju rešenje, reše problem, izmene stanje.
Ideja da ovu priču posvetim ovakvoj temi (možda ste već u čudu) se rodila na mom poslu, gde se izmedju ostalih poslova obavljaju razgovori za nove saradnike. Normalna procedura, gde
ovlašćeno lice, pozove osobu na razgovor i opiše mu/ joj ukratko kako mi i šta radimo.
Razgovor se u 85% slučajeva završi sa "ma, to je lak posao, to ću ja lako" komentarom
kandidata. Dobro, to je lepo da neko veruje u sebe, ali...
Situacija prvog, drugog, trećeg radnog dana , ako uopšte ostanu na poslu je potpuno
suprotna onim što su rekli kad su došli! Ako im je za prvi dan rečeno da rade nešto
kao uvod, dešavalo se da se osoba već nakon 2 sata podigne sa stolice i ode!
Da, dobro ste pročitali-ode iz firme, gotovo bez pozdrava a i bez da se jave direktorima.
Ni na kraj pameti im nije da se potrude da barem tih prvih dana uče kako se radi
posao!!! A lako im je delovalo...nešto što se studira, ili barem ide na ozbiljan kurs.
Prodaja je specifična, složena i mora da se uči.Svaki dan. I mora da se naučeno primeni.
Svaki dan.
Dakle, novajlije danas na posao dolaze bez ikakve ideje da oni sad tu nešto treba novo
da uče...jer, "oni to znaju, radili su sa ljudima". Bez ideje da se raspitaju kod mene ili
drugih kolega, da li i gde na Netu ima materijala o telesalesu. Nije im palo na pamet
da, sem lepog razgovora za posao, ulože sebe u savladavanje rada za Internet portal.
U redu, samo...sa ovakvim stavovima se ide direktno napolje iz prodaje. A to je
ono što nikad ne shvate i kad odu posle 2 dana...ne znaju zašto nisu ostali da rade.
Da je jedini razlog to što nisu hteli da rade...
Konačan rezultat velike razlike izmedju onoga šta radimo i šta pričamo da radimo
je -neuspeh. Bilo na kom polju. A to sve prati pad samopouzdanja, kome ne znamo
uzrok. A nakon tako "uspešnog" prvog dana na novom poslu se kandidati vrate
sa pričom kako, eto, nigde nema posla...i kako ni jedan poslodavac ne valja, itd. A pritom
ih niko ne tera, sami odluče da dodju i da odu!
A prodaja, kao i mnoge druge nauke je takva-samo sedi i uči je, čitaj. primenjuj pro-
čitano. Isto važi i za poznavanje Interneta ili bilo čega u životu. Potrebno je hteti, da bi umeo
i na kraju mogao...
firmi po gradu, i o stanju u njihovim firmama. Kada, dakle, pogledamo i jedne i druge šta
i kako rade, mozemo slobodno zaključiti da se oseća veliki pad pozitivne energije, produktivnosti i volje.
Kao nečiji zaposleni, a ne vlasnik firme ja sam na strani radnika. Ne mislim zaposlenih
nego-onih koji rade! Na strani onih koji sebe ulažu u svoj posao svim raspoloživim snagama i
znanjima, i koje ništa ne može da zaustavi da nadju rešenje, reše problem, izmene stanje.
Ideja da ovu priču posvetim ovakvoj temi (možda ste već u čudu) se rodila na mom poslu, gde se izmedju ostalih poslova obavljaju razgovori za nove saradnike. Normalna procedura, gde
ovlašćeno lice, pozove osobu na razgovor i opiše mu/ joj ukratko kako mi i šta radimo.
Razgovor se u 85% slučajeva završi sa "ma, to je lak posao, to ću ja lako" komentarom
kandidata. Dobro, to je lepo da neko veruje u sebe, ali...
Situacija prvog, drugog, trećeg radnog dana , ako uopšte ostanu na poslu je potpuno
suprotna onim što su rekli kad su došli! Ako im je za prvi dan rečeno da rade nešto
kao uvod, dešavalo se da se osoba već nakon 2 sata podigne sa stolice i ode!
Da, dobro ste pročitali-ode iz firme, gotovo bez pozdrava a i bez da se jave direktorima.
Ni na kraj pameti im nije da se potrude da barem tih prvih dana uče kako se radi
posao!!! A lako im je delovalo...nešto što se studira, ili barem ide na ozbiljan kurs.
Prodaja je specifična, složena i mora da se uči.Svaki dan. I mora da se naučeno primeni.
Svaki dan.
Dakle, novajlije danas na posao dolaze bez ikakve ideje da oni sad tu nešto treba novo
da uče...jer, "oni to znaju, radili su sa ljudima". Bez ideje da se raspitaju kod mene ili
drugih kolega, da li i gde na Netu ima materijala o telesalesu. Nije im palo na pamet
da, sem lepog razgovora za posao, ulože sebe u savladavanje rada za Internet portal.
U redu, samo...sa ovakvim stavovima se ide direktno napolje iz prodaje. A to je
ono što nikad ne shvate i kad odu posle 2 dana...ne znaju zašto nisu ostali da rade.
Da je jedini razlog to što nisu hteli da rade...
Konačan rezultat velike razlike izmedju onoga šta radimo i šta pričamo da radimo
je -neuspeh. Bilo na kom polju. A to sve prati pad samopouzdanja, kome ne znamo
uzrok. A nakon tako "uspešnog" prvog dana na novom poslu se kandidati vrate
sa pričom kako, eto, nigde nema posla...i kako ni jedan poslodavac ne valja, itd. A pritom
ih niko ne tera, sami odluče da dodju i da odu!
A prodaja, kao i mnoge druge nauke je takva-samo sedi i uči je, čitaj. primenjuj pro-
čitano. Isto važi i za poznavanje Interneta ili bilo čega u životu. Potrebno je hteti, da bi umeo
i na kraju mogao...
If Anthem
"If you are -you breathe.
If you breathe- you talk.
If you talk - you ask.
If you ask- you think.
If you think -you search.
If you search- you experience.
If you experience- you learn.
If you learn -you grow.
If you grow- you wish.
If you wish- you find.
And if you find -you doubt.
If you doubt- you question.
If you question- you understand.
and if you understand -you know.
If you know -you want to know more.
If you want to know more- you are alive."
Sjajan tekstić, vidi se ostrašćen, ali na jedan tako iskusan način kanalisan da je naprosto sjajno - iskren i 100% iz iskustva. Morao je biti izgovoren ili objavljen... to što je napisan je prava stvar. Možda mi je legao, jer sam ovako nešto želeo u momentu da pročitam.
ОдговориИзбришиNemam šta da dodam, izuzev da je sales opšte nepoznat pojam i kao takav iako ne zahteva uvek iskustvo da bi se dobio posao, vlo zbunjujuće kotiran i da ga mnoge firme ne razumeju, a zapošljavaju ljude na tu poziciju.
Jedan osnovni model posoji ali mu treba svaka firma dodati svoj šmek i kreirati svog salesa ili tim. A to mnogi ne rade daju lid i kažu juri prodaj.
Psihologiju proizvoda i usluga retko ko proučava i prenosi zaposlenom sažvakane korake ali one prave... principijelne i što je najbitnije ostkriva sistematičnost rezultata njihove primene. A rekao sam da nemam šta da dodam :)
@Batapeky,
ОдговориИзбришиPotpuno se slazem, u pravu ste. Naravno, neznanje firmi nosi svoje posledice, ali ima i onih koje posao(koliko god cudno zvucalo!)-ne zanima. 100% iskustvo, tako je-pisano od strane nekog ko voli svoj posao, i ko se odlicno slaze sa kolegama i poslodavcima.
Odlično napisano. Svaka čast.
ОдговориИзбришиHvala @Posao, drago mi je da je tekst dopadljiv, posebno što je lično iskustvo. Veliki pozdrav :)
ОдговориИзбриши