Adbuka Oglasi

петак, 23. март 2012.

"Svi ste isti"-problem generalizacije prodavaca

"Svi ste vi
 isti.."
Zdravo svima,
             Kako sam do sada pisala, radim ako prodavac. Neki bi rekli da je posao lak, i-bili bi u pravu. Prostorije su tople, imam od juče svoju bebi-kancelariju, sedim za kompom...Ništa teško. Medjutim, posao prodaje je jedan od najtežih na svetu, a zanimljivo je da svi imamo ugradjen kod za to-od rodjenja pokušavamo da prodamo svoje ideje, želje, stavove i ceo život se za to borimo. Ipak, kada taj isti posao treba raditi zvanično, zaraditi na taj način novac, ljudi se uplaše i-
pobegnu. Ne prepoznaju u prodaji ono što rade već niz godina...


     Elem, bilo kako bilo, mi u prodaji imamo niz problema sa klijentima. Nazvacu ih izazovima, jer je to bliži termin. Jedan od njih je stav klijenta-"Svi vi isto nudite!"
Problem leži u sledećem-zbog mnoštva informacija i ponuda, klijenti-vlasnici
poslovanja-nisu u stanju da za nekoliko minuta uvek prepoznaju razlike u poslo-
vanju pojedinih portala. Za neupućene, portali za oglašavanje na Internetu imaju
-istu delatnost. Ali ono što nemaju, jer je nemoguće-to je upravo odnos prema
klijentima i način rada. Zašto onda čujemo takve izjave od strane klijenta? Ima
više razloga, a jedan od njih je generalizacija. To je kao kad bi vam neko rekao:
"u svadji sam sa jednim Amerikancem, znači da Amerika ne valja!"

    Moji klijenti su pre mene dobili mnogo sličnih ponuda, i žele nekad odmah to i da mi saopšte...sve dok ja, vrlo uljudno, ne primetim.."pa jesmo, isti smo svi...i vas frizera/tapetara/fotografa ima stotine u gradu, i svi radite isti kvalitet, je li tako?" Ovo
ni slučajno ne sme biti izgovoreno sarkastičnim tonom, jer će te naljutiti klijenta.
A to vam nije cilj. Svesna sam kvaliteta koji nudim, i znam da su neke od usluga koje radimo potpuno besplatno za klijente, kao poklon jedinstvene na Internetu.
Sa druge strane, nije moj posao da ljude učim šta je Internet, ili dobar portal, iako
njihov pristanak na saradnju  za mene znači zaradu.

     Navešću samo neke od razlika koje se mogu proveriti, kao i uostalom sve što je vezano za Internet-

1.Izgled sajta-     a) dizajn
                           b) da li se menja, ili je isti
                           c) da li je zatrpan amaterskim banerima
                           d) da li je prepun banera, lepog izgleda, koji odvlače pažnju

2.Optimizacija-   a) pozicija na Google rezultatima za traženije i manje tražene                        
                            ključne reči
                            b)  trud portala na kojem ste se oglasili da vas što više pozici-
                            onira jer želi zadovoljnog klijenta
                            
3.Pristup klijentu- a) da li im se ponuda uputi telefonom, ili im se jednostavno
                                  "upadne" u kancelariju
                             b) da li cene mišljenje klijenta, ili ga jednostavno gledaju samo
                                 "kao na plen"
                             c) da li to, što pojedini prodavci oglasnog prostora ne cene mi-
                                 šljenje klijenta vrlo bezočno im i  pokazuju
                             d) da li se sa klijentom oko svega dogovaraju, starom dobrom
                                 ljudskom komunikacijom
                             e) da li ekspresno rešavaju eventualne žalbe
                             f)  da li su maksimalno posvećeni tome da svojim klijentima
                                 obezbede što više poseta, ili ih samo "okače" na sajt

4. Rezultati rada-a) da li ih uveličavaju ili govore tačne podatke
                            b) da li stavljaju na prezentacije vidljiv i broj poseta
                            c)  da li stavljaju datume postavljanja prezentacije


Ovde spisak vrednosti, razlika i kvaliteta usluge nije završen, ali nisam želela da
preteram sa analizom. Kao što možete videti, razlika ima mnogo i drastične su.
Ista je samo delatnost.

Ako imate slične probleme u prodaji, reći ću vam-idite dalje. Ako nakon klijentove
izjave da  "ste isti kao i drugi", vi probate polako da mu razjasnite da nije baš tako 
a on to ne prihvati odmah, gubite vreme sa njim. Upišite sebi da ga ponovo pozo-
vete za neki mesec, jer ste ga možda tog dana zatekli nervoznog ili ljutog. Može da se desi da vasu ponudu prihvati u roku od minut ipo kad ga pozovete posle
nekog vremena. A on će se, ako ne toka razgovora, setiti-da ste bili uljudni i uvi-
djajni, što vam takodje može doneti prodaju. 

Jer, novac koji zaradim mi znači mnogo-niko mi ga ne pokloni. Ali ono što me isti-
nski ispuni je kada moj klijent potpiše ugovor sa mojom kompanijom, kada je zadovoljan zbog svoje odluke jer sebi želi napredak u poslu, i kada nam posle
izvesnog vremena, kada menja podatke na prezentaciji, saopšti da ga ljudi nalaze
preko našeg sajta. To i jesu istinski motivatori, činiti dobro sebi i drugom, od nastanka ljudskog roda-ne novac. Novac je samo sredstvo, i nema moć da sam po sebi iz prodavca izvuče ono najbolje.


Toliko od mene, ne dozolite da izgubite volju u prodaji i kad je najteže...
                             

1 коментар:

Šta ti misliš?