Adbuka Oglasi

недеља, 22. април 2012.

Hemija izmedju prodavca i klijenta

Zdravo svima, kako ste?
Kako sam već pisala, prodaja je nauka u kombinaciji sa umetnošću. U mom postu
"Prodaja-umeće za sva vremena" sam postavila neke važne elemente koje je i sama
svakodnevno primenjujem. Naravno, od samog čitanja nema rezultata, ukoliko se pročitano ne primeni :)
   Sada bih želela da rezimiram svoje iskustvo vezano za atmosferu koja vlada na prodajnim sastancima.
U početku svog rada sam radila isključivo telefonsku prodaju, a sada zakazujem i sastanke sa klijentima. Telefonska prodaja je medju najboljim načinima da se dodje do klijenta-teoretski, lako je- jer celokupan dogovor se obavi iz kancelarije, a agenti odlaze da potpišu ugovor na adresu firme. 
Kada sam počela da radim i taj agentski deo posla, shvatila sam da situacija na terenu, "lice u lice" sa klijentom gotovo da nema nikakve veze sa telefonskim pozivom tom klijentu. Zašto? Neki od razloga su npr. njihove obaveze-ulaze zaposleni u kancelariju, mušterije, svaki čas ih neko ili nešto ometa ili oni sami krenu da pričaju o potpuno nevezanoj temi u odnosu na razlog sastanka. To zna da bude nezgodno jer sastanak ne bi trebalo da traje duže od sat vremena, i za to vreme je potrebno agentu sledeće:

-da otkrije da li je kupac zaista siguran u odluku da saradjuje i da mu to odgovara
-reši i objasni klijentu bilo kakvu primedbu, po potrebi
-ako je sve u redu, da popuni ugovor i prateću papirologiju
-da kreira prezentaciju sa klijentom (u mom slučaju)

   Kada na ove važne zadatke dodate razgovor o firmi, ili nekoj drugoj temi dobijate 
sliku da imate malo vremena, a posao mora da se završi. Tokom ovog procesa
mora da vlada prijatna atmosfera, jer poslednje što želite je da Vaš klijent pomisli
da ste napadni, i da Vam je samo stalo do njegovog potpisa.
Neverovatno zvuči, ali je tako-klijenti vole da osete da brinete o njima, što pravom 
agentu nije nimalo teško. Profesionalac je onaj agent, koji ume da ih sasluša, posavetuje, prikupi sve potrebne podatke za izradu prezentacije, prezentuje i druge mogućnosti na sajtu, definiše što kraći rok plaćanja i drugo, a da sve to obavi u veoma prijatnoj atmosferi, gde se klijent oseća kao da razgovara sa starim prijateljem. 

Atmosfera prodajnog sastanka ili "hemija" izmedju kupca i prodavca je elemenat br.1 koji definiše da li će doći do prodaje, i do vezane prodaje i kako će se nadalje odvijati saradnja.

Ukoliko želite da imate uspeha u prodaji najvažnije je da ste prijatna i iskrena osoba, koja jasno stavlja do znanja da želi da ostvari saradnju sa nekim na zado
voljstvo obe strane.




Нема коментара:

Постави коментар

Šta ti misliš?