Adbuka Oglasi

недеља, 10. јун 2012.

Šta nakon završene prodaje?

Prodato!
 Dobar dan svima,

    Danas ću staviti fokus na relaciju prodavac-kupac nakon završene prodaje.

    Iako je napredna tehnologija zamenila mnogo ljudskih poslova, ipak nije uspela da zameni osnovnu ljudsku komunikaciju.
Komunikacija, i naša potreba za njom je stara koliko i ljudski rod. Od malena imamo potrebu da komuniciramo sa svetom oko sebe, na više načina. Govorom, energijom koju šaljemo, zvukom koji čujemo, prizorom koji vidimo. To je bazično u čoveku, i još uvek nije zamenjeno nikakvim Internetom, socijalnim mrežama ili e-mailom.
     Ovaj princip se jasno vidi u poslovima prodaje, iako možda ne deluje tako. Jer, prodavac je poslovan čovek, koji koristi sve savremene elemente poslovanja-Internet, e-mail, vizit karte, ugovore, poslovno odevanje, poslovan nastup i izražavanje i slično. Medjutim, pravi profesionalci znaju da je za uspešno okončan poslovni razgovor potrebno mnogo više od spoljnog izgleda i utiska. O tome sam pisala u postu Hemija izmedju prodavca i klijenta-prodavac mora znati da stvori "hemiju" sa svojim kupcem. Tu stupaju na scenu iskonske vrednosti kao što je empatija, poštovanje sebe i drugih, iskrena želja da svojom uslugom/ proizvodm doprinesete boljem poslovanju klijenta, emitovanje pozitivne energije na atmosferu sastanka, umerena duhovitost...

     Kombinacijom ovih elemenata, i doziranim korišćenjem dobija se zdrav "ljudsko -poslovni odnos" gde su obe strane potpuno opuštene i sa uživanjem vode poslovni razgovor, bez obzira na konačan ishod sastanka.

    A kada se saradnja ostvari i zaključi, prodavac tek tada dobija kao obavezu "brigu o klijentu"- iako je teoretski zavrsio svoj deo posla. Jer, klijent nije aparat niti robot-on je ljudsko biće i ima potrebu da mu se posveti pažnja. Profesionalac u prodaji zna da će zadržavanjem "ljudsko-poslovnog odnosa" kao nagradu dobiti:

  • veliku količinu pozitivne energije koju je probudio u kupcu,
  • poverenje klijenta
  • plaćanje usluge/ proizvoda na vreme ili čak ranije, 
  • preporuku za svoje proizvode/ usluge, 
  • mogućnost da nakon nekog vremena taj isti kupac odabere još neki proizvod/ uslugu iz asortimana


     Ostvariti ovakav poslovni kontakt nije teško, posebno ako volite posao koji radite. Najbolji način da se sebi obezbedi gore naveden spisak  je da se klijentu jasno stavi na znanje da:

  • mislimo dobro njemu i njegovoj firmi
  • poštujemo njegovu odluku, ma kakva ona bila
  • naša firma koja prodaje usluge ima identičan interes kao klijent
  • praktikujemo da budemo tu za sva kasnija pitanja, nedoumice i slično, i da nas klijent treba pozvati bez ustručavanja
Glavni razlog zašto je važno ovako postupati da bi se rezultati prodaje povećali je to što su vlasnici firmi, kako sam već rekla-ljudska bića. Potrebna im je pažnja, aktivno slušanje onoga što oni pričaju i misle, iskreno zanimanje za njihovu firmu i način na koji ona posluje. Uglavnom su to stvari koje im se ne dešavaju često, pa kada vide, i ljudskim instiktom osete da im želite dobro, zaključena prodaja se podrazumeva i ona je tek deo sastanka. A oni nikad ne zaborave tih 30-40 minuta koje su proveli u razgovoru sa vama.


Нема коментара:

Постави коментар

Šta ti misliš?