Adbuka Oglasi

понедељак, 19. март 2012.

Marketing-teorija i praksa

Marketing
 Poruka svim poslovanjima-bez marketinga ne računajte na uspeh! Poslovati, imati u ponudi usluge ili proizvode a ne oglašavati ih svuda i često dovodi prvo do poslovanja "po preporuci", a zatim neizbežno do "nemamo posla"!

Princip bih sažela i izrazila pomoću mudrosti Salvadora Dalija-"Trgovanje bez oglašavanja je kao namigivanje devojci u mraku-vi znate šta radite, ali drugi ne."

Često mi klijenti govore da posluju "po preporuci". To znači sledeće-frizer nekoga
ošiša dobro, a zatim ta zadovoljna mušterija preporuči tog frizera svojoj prijateljici.
Lepo. To je teorija kojom se rukovode mnogi vlasnici firmi različitih delatnosti, a
posebno oni koji posluju već 15-20 godina. Medjutim, stvari su u praksi uvek drugačije.

Uzeću sebe za primer. Ne mogu ni da zamislim  da odem kod svoje najbolje prijateljice da popijemo kafu i da nam se deca igraju, a onda da za to vreme jedna
drugoj preporučujemo frizere, salone lepote, molere, vodoinstaltere i farbare čije
usluge i proizvode koristimo! To se jednostavno ne dešava. A upravo je to ono u
šta se naši privrednici zaklinju. A ne razumeju da može da se desi da nekog uslužuju
pola godine ili godinu dana, pa da tek onda se ta osoba seti da ih uzgredno pomene
na nekoj kafi sa prijateljicama. I naravno, pitanje je veliko da li će ta "preporuka"
imati za rezultat da i prijateljica počne da koristi te iste usluge! Stvar je u tome što
nije jednostavna situacija predložiti prijatelju gde da potroši svoj novac ako želi "dobrog frizera"-iako tako deluje.

Rešenje je naravno, dobar marketing. Pošto sam profesionalno vezana za Internet,
uzeću ga za primer. Na Internetu postoje razne vrste oglašavanja, a dele se na plaćene i besplatne. Moj sajt se veoma ozbiljno bavi marketingom, i zato nam klijenti
i imaju veoma dobar efekat u poslovanju. On pripada kategoriji "opštih portala" koji oglašavaju sve delatnosti, i čije se usluge plaćaju. Postoje i besplatni portali, ali, za razliku od plaćenih, uglavnom veoma "šturo" opisuju neku firmu.
Vredno spomena je i razmena linkova i banera, i to je proces koji primenjuju sajtovi sličnog stepena razvijenosti da bi se postigao veliki broj poseta za oba sajta a i Google to vidi kao pozitivno. Svakom poslodavcu bih savetovala da svoju
firmu, čime god se bavila, upiše u što više registara i da "ne žali novac" gde je to
potrebno. Da uloži u optimizaciju sajta takodje, jer su to elementi marketinške kampanje te firme. A ne da sedi i da čeka da se neki klijent "smiluje" i da ga preporuči. Da se ,na nekoj kafi u komšiluku, seti da pomene njegove molerske majstorije.

Moj sajt, www.firmesrbije.com svakom novom klijentu obezbedi da po bar nedelju
dana njegov mini baner-sticky(interni naziv) provede na naslovnoj strani sajta, pa na naslovnoj strani www.exyudownload.com, pa na našim profilima na Facebooku
i Twitteru...čitava kampanja, uračunata u cenu prezentacije! Sve to, jer znamo vrednost pojavljivanja "na sve strane" kao jedinog načina da se dobro posluje!
Tu nema mesta nikakvoj "preporuci", pa se mi ponašamo kao da čitav marketing neke firme zavisi od našeg rada (verovatno smo zato najbolji :))

Marketingu je osnovno načelo-budi svuda.





Нема коментара:

Постави коментар

Šta ti misliš?